Pieniä hyviä tekoja


SSO 💚 Commu

Meistä jokainen voi muuttaa maailmaa, ja aivan pienilläkin hyvillä teoilla on suuri merkitys. Kun pienen hyvän teon pääsee toteuttamaan henkilökohtaisesti ihmiseltä ihmiselle, tulee teoista kaksin verroin vaikuttavampia. Meistä jokainen voi myös auttaa, itselleen sopivalla tavalla; antaa pienen hetken omasta arjestaan toisen hyväksi, sillä tavoin, kun se itselle on mahdollista.

Meille SSO:na on tärkeää olla paitsi oman alueemme hyvinvoinnin edistäjä, mutta myös pienien arjen hyvien tekojen mahdollistaja – se, joka yhdistää avun tarvitsijan ja tarjoajan. Olemmekin kovin iloisia saadessamme olla mukana hyvien tekojen alustan, Commun käytön edistämisessä kotiseudullamme. Commu on maksuton alusta, jossa avun tarjoaminen ja pyytäminen on helppoa ja Commun kautta on toteutettu Suomessa jo nyt satoja hyviä tekoja. Haluamme osaltamme vaikuttaa siihen, että pienten hyvien tekojen toteuttaminen tulisi osaksi mahdollisimman monien arkea, vaivattomasti ja matalalla kynnyksellä niin avun pyytämisen kuin tarjoamisenkin osalta.

Lue lisää yhteistyöstämme Commun kanssa (tiedote) >>

Tee sinäkin pieniä hyviä tekoja, Commun kautta. Lataa auttamisen sovellus Commu ja anna tai pyydä apua. Löydät Commun sovelluskaupastasi ja sen käyttöönotto on helppoa. Rekisteröidy käyttäjäksi ja edistä yhdessä tekemistä omalla alueellasi.

Lataa Commu maksutta sovelluskaupastasi.

Pieniä hyviä tekoja

Pienillä arjen valinnoilla saamme yhdessä ihmeitä aikaan. SSO:lla on pienen yrityksen sydän, mutta ison yrityksen vastuu. Jokaisen työntekijämme ja asiakkaan on helppo olla mukana tekemässä parempaa paikkaa elää, sillä hymy kassalla tai kiitos kokille voi tehdä huonostakin päivästä hyvän. Oman seudun onnea voi edistää arjen valinnoilla ja ostaa lähituottajien ruokaa tai polkaista pyörällä lähikauppaan auton sijaan. Joskus tarvitaan isompia tekoja ja niissäkin olet osuuskaupan omistajana mukana: lahjoittamassa terveellistä ruokaa vähävaraisille, auttamassa ukrainalaisia, tukemassa lasten ja nuorten urheilua tuhansille paikallisille lapsille, kylvämässä pörriäispeltoja tai suojelemassa latvavesiä ja niiden kautta Itämerta palasen kerrallaan – ja kuinkas muuten kuin oman seudun onneksi.

Nämä ja monet muut #pieniähyviätekoja tapahtui SSO:n toimipaikoissa vuonna 2023

    1. Nautiskelimme asiakkaidemme kanssa maittavista kakkukahveista toimipaikoissamme 19.1.2023
    2. Pitkin juhlavuotta kaikki S-Etukortilla maksaneet SSO:n asiakasomistajat osallistuivat huippupalkintojen arvontaan. Kaiken kruununa koko vuoden kestäneen arvonnan pääpalkintona arvottiin upouusi Hyundai KONA Electric -täyssähköauto
    3. Valikoimiimme tuli myös maistuva ja rapea juhlavuoden leipä, joka on asiakkaiden toiveesta myynnissä myös juhlavuoden jälkeenkin.
    4. Pidämme huolta oman alueemme hyvinvoinnista ja teemme missiomme mukaista työtä "teemme yhdessä paremman paikan elää". Asensimme vuoden 2023 aikana kaikkiin marketyksiköihimme sydäniskurit.
    5. Uuden, ekologisen Sale Hiidensalmen avajaisia vietettiin kirpeässä talvisessa pakkassäässä 11.2.2023. Paikalle oli saapunut paljon asiakkaita ihastelemaan uutta myymälää ja nauttimaan avajaistunnelmasta.
    6. Yhteistyö alueemme eri toimijoiden kanssa on meille tärkeää ja käymme mielellämme erilaisissa tapahtumissa tai yhteisöissä kertomassa toiminnastamme. SSO:n yritysturvallisuuspäällikkö Paavo Hänninen ja Tupurin S-marketpäällikkö Anniina Lehtilä vierailivat Salon Tupurin ala-asteella puhumassa oppilaille kaupassa asioinnin pelisäännöistä.
    7. Ostojen keskittäminen omaan lähikauppaan konkretisoitui asiakasomistajille kuukausittain maksettavan, palkitsevan Bonuksen lisäksi vuonna 2023 myös ylijäämänpalautuksen muodossa, kun SSO:n asiakasomistajille palautui vuoden 2022 Bonukseen oikeuttavien bonusostojen osalta ylijäämänpalautuksena yhteensä 0,6 milj.euroa.
    8. Jalkamme ovat tukevasti kotiseudulla ja haluamme kehittää omaa aluettamme yhdessä sen asukkaiden kanssa. Jaoimme juhlavuoden kunniaksi paikallisille seuroille ja yhdistyksille yhteensä 60 000 euroa tukea Kannustajat-ohjelmamme kautta asiakasomistajien antamien äänten perusteella.
    9. Olemme alueemme suurimpia työllistäjia ja monelle nuorelle se ihka ensimmäinen työpaikka. Kesällä 2023 työllistimme reilut 400 nuorta tarjoamalla heille kesätyöpaikan, jossa on helppo ottaa ensi askeleet työuralla.
    10. Tarjosimme kesätyönhakijoille myös arvokasta kokemusta työnhausta haastattelemalla kaikki meille hakeneet kesätyöntekijät kesädeitti -tapahtumissa.
    11. Kaikki täysi-ikäiset kesätyöntekijämme saivat myös arvokkaan lahjan, kun heille lahjoitettiin SSO:n asiakasomistajuus. Osuuskaupan jäsenenä he pääsivät nauttimaan monipuolisista henkilökuntaeduistamme.
    12. Meillä ei kenenkään tarvitse pärjätä yksin vaan panostamme uusien työntekijöidemme perehdytykseen. Työsuhteen alussa työntekijän apuna ja tukena oman tiimin ja esihenkilön lisäksi ovat myös valmentajat. He huolehtivat siitä, että jokainen saa tarvittavat taidot, jotta työ sujuu mielekkäästi.
    13. Pidämme huolta luonnon monimuotoisuudesta ja me kaikki voimme vaikuttaa siihen omilla teoillamme. Istutimme viime kesänä surisevat Pörriäispellot Saloon ja Vihdin Nummelaan yhteistyössä Lähi-Tapiola Etelän kanssa.
    14. Veikeä kuvitteellinen vatsabakteeri Vegemi kannusti lapsia syömään maukkaita kasviksia jakamalla perheen pienimmille puuhakirjoja. Lapset saivat myös tutustua kasviksiin ja niiden supervoimiin digitaalisen kasvimaan avulla.
    15. Maaliskuussa bonusteltiin ahkerasti, kun kaikissa Prismoissa, S-marketeissa, Saleissa, Sokoksissa ja Emotionissa vietettiin Bonus tuplana -viikkoa.
    16. Bonus tuplana -viikko maaliskuussa kaikissa Prismoissa, S-marketeissa, Saleissa, Sokoksissa sekä Emotionissa
    17. Panostamme vihreään liikkumiseen ja kasvatimme sähköautonlatausverkostoamme avaamalla useita ABC-latausasemia toimialueellemme vuonna 2023.
    18. Kaikkien suosikit, Asiakasomistajapäivät innostivat asiakkaita edullisille ostoksille SSO:n Prismoissa toukokuussa.
    19. Mietimme jatkuvasti tapoja, millä ostosreissuista voisi tehdä entistäkin sujuvampia. Yksi näistä, Kerää ja Skannaa -palvelu rantautui Prisma Halikkoon ja Prisma Nummelaan vuonna 2023.
    20. Löysitkö sinä vihreitä sydämiä asioidessasi meillä? Ilahdutimme asiakkaitamme toimipaikoissamme pitkin juhlavuotta piilottamalla vihreitä sydämiä. Löytäjiä odotti kiva yllätys. Kampanjan aikana piilotettiin satoja sydämiä ja saatiin yhtä paljon onnellistuneita löytäjiä.
    21. Muistathan sinä kurkata säännöllisesti, millaisia etukuponkeja S-mobiilista löytyy. Juhlavuoden aikana asiakasomistajiamme hellittiin erityisen hyvillä etukupongeilla.
    22. Suositun Yhteishyvä-lehden jakelu muuttui vuonna 2023 ja nyt voit napata sen kätevästi ostosreissulla mukaasi marketeistamme.
    23. Hyvää syntymäpäivää! Ilahdutimme syntymäpäiviään viettäviä asiakasomistajiamme maistuvalla yllätysedulla.
    24. Market-yksiköidemme palvelutarjonta monipuolistui, kun Ruokatorit liitettiin osaksi omaa liiketoimintaamme. Tämä mahdollistaa sekä työntekijöillemme monipuolisemman työnkuvan, että ketterämmän tavan vastata asiakkaiden toiveisiin.
    25. S-market Lohen henkilökunta järjesti omaa kotiaan odottaville Lohjan eläinsuojeluyhdistyksen kissoille ihanan ja tarpeellisen yllätyksen lahjoittamalla heille ruokaa ja leluja toukokuussa.
    26. Monen pienen Sokos Hotel -vieraan suosikki Onni Orava seikkailee nyt uudessa puuhakirjassa. Onnin puuhakirja on jaossa Original Sokos Hotel Rikalassa perheen pienimmille.
    27. Meillä on pienen yrityksen sydän, mutta ison yrityksen vastuu ja siksi haluamme tehdä paikallisesti tärkeitä pieniä hyviä tekoja. Osallistumme monivuotiseen Siuntionjoen kunnistushankkeeseen jossa rehevoitymistä torjutaan mm. tehokalastuksella.
    28. SSO:n kesä täyttyi juhlavuoden kesäkiertueesta, joka vieraili kahdeksalla paikkakunnalla. Ohjelmassa oli taikuutta ja karnevaalitunnelmaa, iloisia kohtaamisia ja hyviä tarjouksia.
    29. Arjen pienilläkin valinnoilla on merkitystä, kun puhutaan vastuullisuudesta ja kestävästä kuluttamisesta. Prisman vanhat työvaatteet saivat uuden elämän, kun Vilikkala ja Kolmituote loihtivat niistä ihastuttavan pussukan. Pussukka oli myös osa henkilökuntamme joululahjaa.
    30. Osana market-toimialan työhaastatteluja teetämme hakijoillamme toiminnallisuustestit, jotka mittaavat mm. koordinaatiokykyä ja loogista ajattelua??????? Testeihin osallistujat palkittiin suklaapatukalla, joka koettiin osallistujien mielestä mukavana yllätyksenä.
    31. Haluamme osallistaa henkilökuntaamme toimintamme kehittämiseen ja nuorista työntekijöistämme koottu kehitysraati pohti vuonna 2023 mm. keinoja rekrytointimme ja työnantajamielikuvamme parantamiseen nuorten näkökulmasta.
    32. Toimipaikoissamme ratkotaan monenlaisia asiakkaiden pulmia. Prismassa mm. autettiin älypuhelimeen tulleen ongelman kanssa, korjattiin lapsen älykello ja vaihdettiin partakoneeseen uudet terät
    33. Työkaverin ilahduttamiseksi tehdään monia pieniä hyviä tekoja yksiköissämme. Esimerkiksi eräässä Prismassa tiimiläinen toi omasta omenapuustaan syötävää koko porukalle taukoherkuiksi.
    34. Kuuntelemme asiakkaitamme herkällä korvalla ja pyrimme mahdollisuuksien mukaan toteuttamaan saamamme tuotetoiveet.
    35. Houkutteleva ja uudistuva, inspiroiva myymälämiljöö on meille tärkeää. Näinpä uudistammekin myymälöissämme esillepanoja säännöllisesti. Tämä korostuu varsinkin laajan valikoiman Prisma-yksiköissämme.
    36. Onko sinulla S-Etukortti? Henkilökuntamme pyrkii aina muistuttamaan asiakkaitamme vihreän kortin käytöstä sekä kertomaan ajankohtaisista eduista ja tarjouksista.
    37. Joskus on tarve vain nopeasti kipaista ostoksilla. Sujuvan asioinnin varmistamiseksi olemme lisänneet itsepalvelukassojen määrää toimipaikoissamme vuoden 2023 aikana.
    38. Hymy ja asiakkaan huomioiminen ovat hyvän asiakaspalvelun perusta. Prismassa henkilökuntamme aika ajoin pakkailee myös asiakkaan ostoksia valmiiksi kassalla.
    39. Meillä on vuosittain toimipaikoissamme miljoonia asiakaskohtaamisia ja joskus tulee vastaan yllättäviä tilanteita. Prismassa henkilökunta mm. auttoi huonovointista asiakasta tarjoamalla hänelle mehua. Verensokerin kohottua asiakkaan olo parani huomattavasi.
    40. Hyvä yhteishenki ja yhteen hiileen puhaltaminen näkyvät toimipaikkojemme työyhteisöissä. Prismassa työkaveria autettiin tarjoamalla kyyti kotiin sadepäivänä työvuoron lopuksi.
    41. Salen asiakkaat olivat toivoneet myymälän ulkopuolelle pöytää ja tuolia, johon voisi jäädä vaihtamaan kuulumisia kauppareissun yhteydessä. Tämä toive toteutettiin ja nyt kalusteet ovat ahkerassa käytössä.
    42. Sale Perttilä oli yksi uudistetuista myymälöistä, jossa saimme energiankulutusta vähennettyä mm. vaihtamalla kylmäkalusteet uusiin ovillisiin kalusteisiin.
    43. Toimipaikoissamme jätteiden lajittelu on arkipäivää ja pyrimme jatkuvasti lisäämään jätteiden kierrätysastetta.
    44. Joustavuus ja työkaverin auttaminen ovat tärkeitä toimipaikkojemme henkilökunnalle. Sale Kuusjoella esimerkiksi autettiin työkaveria vaihtamalla työvuoroja niin, että työkaverin tärkeä meno onnistui.
    45. Pienen asiakkaan rahat eivät riittäneet niin myyjä auttanut omasta kukkarostaan loppusumman
    46. Sale Kuusjoen kanta-asiakas, eräs vanhempi rouva käy harvemmin kaupassa, mutta tekee tällöin aina suuremmat ostokset. Henkilökunta auttaa rouvaa ostoksien kantamisessa taksiin ja rouva muistaa kiitellä joka kerta avuliasta henkilökuntaa.
    47. Toimipaikoissamme asioidessa myös asiakkaat usein huomioivat toisiaan ja tekevät pieniä hyviä tekoja. Sale Kuusjoella mm. ostoskärryihin unohtunut kassi palautui oikealle omistajalleen toisen asiakkaan toimesta.
    48. Joskus henkilökuntaammekin ilahdutetaan kivoilla yllätyksillä. Sale Kuusjoella asiakas intoutui laulamaan myyjälle onnittelulaulun nimipäivän kunniaksi.
    49. Lisää pieniä hyviä tekoja löytyi Suomusjärveltä, kun Salen henkilökunta kävi viemässä vanhat etikettipaperit Suomusjärven ja Kiikalan päiväkotiin askartelua varten.
    50. Pulla päivässä pitää mielen virkeänä. Näin ajateltiin ainakin Sale Suomusjärvellä, kun työkaverin leipomat maukkaat pullat katosivat työkavereiden suuhun.
    51. Suomusjärven Salessa oltiin pulassa, kun yksi kassalipas oli mennyt rikki. Tilanteen pelasti avulias kollega toisesta yksiköstä ja toimitti Saleen uuden lippaan - pieni hyvä teko.
    52. Äitienpäivää vietettiin ABC Masuunissa iloisissa merkeissä, kun kaikille äideille jaettiin äitienpäivälounaalla ruusut.
    53. ABC Masuuni ilahdutti karkkilalaisen ala-asteen diskopäivää, kun Masuuni lahjoitti koululaisille arpajaispalkintoja.
    54. "Hei sinä, näytät kauniilta tänään". Mm. tällä tavalla piristettiin Masuunin naisten WC:ssä vierailleita. Viestit oli kirjoitettu vessan peiliin.
    55. Vihtiläisellä ratsastuskoululla vietettiin pääsiäisriehaa ja ABC Masuuni osallistui kekkereihin lahjoittamalla makeisia buffettia varten.
    56. Asiakkaita on useamman kerran ilahdutettu pienellä hyvällä teolla, kun henkilökunta on mennyt avustamaan auton tankkaamisessa ABC Masuunissa.
    57. Huomaavaisuus on yksi osa hyvää asiakaspalvelua. Tämän ovat hieman vanhemmat tai liikuntarajoitteiset asiakkaat saaneet kokea, kun ABC Masuunissa henkilökunta on tarjoutunut kantamaan heille tarjottimen pöytään.
    58. Varmasti suurin osa meistä on ollut tilanteessa, että puhelimen akku on meinannut loppua. Tähänkin asiakkaat ovat saaneet ABC Masuunissa apua, kun työntekijät ovat ladanneet asiakkaiden puhelimia.
    59. Myös ABC Perniössä on saatu hymy asiakkaiden huulille kirjoittamalla WC-tilojen peileihin ihania viestejä.
    60. ABC Perniön vakioasiakkaisiin kuuluva vanhempi herra yllätettiin perusteellisesti 90-vuotissyntymäpäivänään, kun henkilökunta osti hänelle lahjan, kukkia ja suklaata. Myös onnittelulaulu kajautettiin reippaasti ilmoille.
    61. Asiakas oli joutua pulaan ABC Perniössä, kun hänen lompakkonsa oli hävinnyt. Työntekijöiden avustuksella lompakko kuitenkin löytyi ja asiakas pääsi jatkamaan matkaansa.
    62. Auton renkaiden ilmanpaineet on hyvä tarkastaa säännöllisesti. ABC Piihovin henkilökunta on useasti auttanut paineiden tarkistuksessa asiakkaita.
    63. Asiakas ilmoitti ABC Piihoviin etukäteen, että tulee pian hakemaan isomman määrän munkkeja. Herkulliset leivonnaiset pakattiin asiakkaalle valmiiksi pusseihin ja tästä hän oli kovin onnellinen.
    64. Liikennemyymälöiden myymälöistäkin ostetaan aika-ajoin suurempiakin ruokaostoksia. ABC Piihovilla autettiin asiakasta pakkaamalla isot ostokset kassalla valmiiksi ostoskasseihin.
    65. Joskus juuri sen haluamansa tuotteen etsiminen hyllystä on vaikeaa. Henkilökunta auttaa mielellään etsimisessä, kuten myös tässäkin tapauksessa ABC Piihovissa tehtiin. Asiakas jatkoi matkaansa iloisena, kun hänen kaipaamansa tuote löytyi.
    66. Marketien hyllyt ovat korkeita ja välillä on vaikeaa ylettyä ottamaan tuotteita ylähyllyltä. ABC Piihovin henkilökunta riensi auttamaan asiakasta, kun hän ei yrityksistä huolimatta ylettänyt ottamaan haluamaansa tuotetta hyllystä.
    67. Toimitin asiakkaalle tilauksen mukaan ennen avaamista. Vaikka ABC Piihovilla onkin laajat aukiolot, auttoi työntekijä kerran asiakasta saamaan tilaamansa tuotteet jo ennen ABC-aseman avaamista.
    68. Useasti henkilökunta saa auttaa asiakkaita myös esimerkiksi englanniksi tai ruotsiksi. ABC Piihovissa työntekijä pelasti asiakkaan pulasta kääntämällä hänelle kahvihinnaston englanniksi. Näin asiakas pääsi nauttimaan höyryävän kahvikupposen rauhassa.
    69. Kielitaitoa tarvittiin uudemmankin kerran ABC Piihovissa, kun kielitaitoinen henkilökuntamme palveli asiakasta englannin lisäksi myös viroksi.
    70. Pieni hyvä teko ja varmasti tyytyväinen asiakas - ABC Piihovissa työntekijä auttoi asiakasta viemällä asiakkaan kahvin ja jäätelön pöytään valmiiksi.
    71. ABC Piihovissa ilahdutetaan asiakkaita tuomalla kukkia asiakastiloihin. Kukat tuovat ihanan raikasta ilmettä esimerkiksi ruokasaliin.
    72. Oli sitten vappu, joulu tai juhannus, ABC Piihovissa se näkyy. Henkilökunta panostaa myymälän viihtyvyyteen koristelemalla ruokasalin aina ajankohtaisen teeman mukaisesti.
    73. Henkilökunnan eläytyminen teemoihin (pukeutuminen). Ruokasalin koristelemisen lisäksi myös ABC Piihovin henkilökunta tykkää pukeutua vallitsevan teeman mukaisesti.
    74. Onko sinulla jo ABC-mobiili? ABC Piihovin työntekijät auttavat usein asiakkaita ABC-mobiilin käytössä ja pyrkivät aina muistuttamaan ajankohtaisista eduista.
    75. Joulusuklaat kuuluvat monella meistä joulupyhien herkkuihin. ABC Piihovilla asiakkaille jaettiin suklaata jälkiruokana maittavan lounasbuffetin yhteydessä.
    76. Ihastuttavan Vegemi-hahmon tekemiä puuhakirjoja on jaettu perheen pienimmille myös ABC Piihovissa.
    77. Pääsiäinen on lapsille jännittävää aikaa, kun odotetaan, että pääsiäiskukko käy tuomassa suklaamunia. ABC Piihovissa lapsille järjestettiin hauska tipuetsintä, mikä olikin suosittu lasten keskuudessa.
    78. Voi ei! Asiakkaan lompakko jäi ABC Piihovin marketin kassalle. Mutta eipä hätää, reipas työntekijä juoksi asiakkaan perään ja sai palautettua lompakon omistajalleen.
    79. Bussimatkalainen ilahtui suuresti, kun ABC Piihovin työntekijä vei hänelle ruokasaliin unohtuneet kotiavaimet.
    80. Mökkimatkalla on kätevä napata polttopuut mukaan ABC Piihovista. Klapikassit ovat kuitenkin painavia ja niinpä henkilökunta usein auttaakin niiden autolle kantamisessa.
    81. ABC Lohjalla asiakkaiden ilahduttamiseksi on keksitty kiva keino. WC-tiloihin on viety kukkia matkalaisien yllätykseksi.
    82. Myös ABC Lohjalla äidit saivat äitienpäivänä ruusuja ja isänpäivänä isät saivat suunsa makeaksi suklaalla.
    83. apset olivat ikionnellisia, kun ABC Lohjan leikkipaikalle vietiin ilmapalloja leikkejä varten.
    84. Monen monta hymyä nähtiin pitkin vuotta ABC Lohjalla, kun toimipaikkaan piilotetut sydämet paljastuivat etsijöille piiloistansa.
    85. Monia kivoja arvontoja mahtui juhlavuoteen ja yksi niistä oli ABC Lohjalla järjestetty Tutti Frutti -tuotteita palkintonaan sisältänyt arvonta.
    86. Pyrimme monin keinoin torjumaan hävikkiä. ABC Lohjalla mm. jaettiin hävikkiin menossa olevia, täysin syömäkelpoisia munkkeja asiakkaille.
    87.  Kuinka tärkeää onkaan pimeässä liikkuessaan käyttää heijastinta. ABC Lohja teki pienellä hyvällä teolla parempaa paikkaa elää jakamalla asiakkailleen heijastinliivejä.
    88. Monet paikalliset yhdistykset ja seurat ovat saaneet vuoden mittaan ABC Lohjalta arpajaispalkintoja omiin tempauksiinsa.
    89. Henkilökunnan palkitseminen ja muistaminen jokapäiväisessä arjessa on tärkeää. ABC Lohjalla henkilökunta sai nauttia herkullisesta kiitoskakusta kiitoksena hienosti menneestä kesästä.
    90. ABC Lohjan työyhteisössä juhlittiin keväällä myös valmistuneita tai koulunsa päättäneitä työntekijöitä järjestämällä heille yhteinen kakkuhetki.
    91. Ensimmäisen kauniin kesäpäivän koittaessa ABC Lohjalla vietettiin yhteistä jäätelöhetkeä henkilökunnan kesken liikenneaseman pihalla auringon lämmössä.
    92. Juhannus on ABC Lohjalla kiireistä aikaa asiakkaiden matkustaessa juhannuksen viettoon. Työntekijöitä hellittiin kiireisenä päivänä tarjoamalla heille monenlaisia herkkuja taukohuoneessa.
    93. Työntekijöiden huomioiminen ei aina tarvitse mitään erityistä syytä. ABC Lohjalla yllätettiin useasti vuoden aikana työntekijät tarjoamalla esimerkiksi ajankohtaan sopivia herkkuja.
    94. Ihana Apsi Apina on myös ABC liikennemyymälöiden henkilökunnalle hyvinkin tuttu. Niinpä olikin luontevaa palkita henkilökuntaa juuri Apsi Apina -juomapulloilla.
    95. Useat SSO:n myymälät tekivät pienen hyvän turvallisuusteon jakamalla syksyllä asiakkaille heijastimia toimipaikoissa olleista heijastinpuista. Asiakkaat saivat halutessaan ottaa puusta heijastimen omaksi ja myös tuoda siihen uuden heijastimen jonkun toisen asiakkaan iloksi.
    96. Sinä Olet Tärkeä! Samanniminen kiertue ilahdutti asiakkaitamme syksyllä osassa SSO:n toimipaikkoja. Ohjelmassa oli mm. ilmapalloja ja arvontoja, ja paikalla oli myös SSO:n edustajiston jäseniä, keiden kanssa asiakkaat saivat keskustella oman alueensa ajankohtaisista asioista.i
    97. Vihreä liikkuu! S-Etukorttilaisia hellittiin jälleen lokakuussa, kun melkein kaikissa yksiköissämme vietettiin Bonus tuplana -viikkoa.
    98. Me suomalaisethan olemme tunnetusti kahvikansaa ja niinpä mekin kakkukahvittelimme asiakkaittemme kanssa lokakuussa 2023 juhlavuoden syntymäpäiväkahveilla.
    99. Lokakuussa järjestetyt Salon Kurpitsaviikot ovat kasvattaneet suosiotaan vuosi vuodelta ja innokkaita kävijöitä tulee usein pitkänkin matkan takaa. Olimme tänä vuonna mukana mahdollistamassa ilmaisen bussikuljetuksen Rannikon puutarhan Kurpitsapelloille meneville vierailijoille.
    100. Kun juhlavuoden kakkukahvittelusta jäi yli herkullista kakkua, keksimme heti niille käyttöä. Onnellistimme alueemme vanhainkoteja ja päiväkoteja viemällä yli jääneet kakut tarjottavaksi.
    101. Järjestimme yhteistyössä Uudenmaan Marttojen kanssa lapsille suositun Ässäkokki-kurssin. Kurssilla kokkailtiin maittavia ruokia, keskusteltiin terveellisestä ruoasta ja opeteltiin myös kierrätyksen ja lajittelun saloja.
    102. Tuimme ja jaoimme liikunnan iloa lapsille olemalla mukana mahdollistamassa jalkapallon matalan kynnyksen korttelisarjan, Prismaliigan järjestämisessä Salossa.
    103. SSO:n Sale-yksiköt sekä S-market Otalampi osallistuivat kesäkuussa Kyläkauppapäivä-tapahtumaan. Kyläkauppapäivää vietettiin aurinkoisessa säässä ja mukavan kotoisassa tunnelmassa.
    104. Kyläkauppapäivän yhteydessä järjestettiin myös "Parkkinat", toiselta nimeltään parkkipaikkakirppis. Sinne asiakkaat saivat tulla myymään omia tavaroitaan esimerkiksi auton takakontista käsin toimipaikan parkkipaikalle.
    105. Rock, ranta ja rakkaus - näitä kaikkia on jo perinteeksi muodostuneet SSO:n Rantajamit, jotka tänä kesänä järjestettiin Lohjalla Aurlahdessa jo 30. kertaa.
    106. Ostoskärryjen renkaat vaan sauhusivat, kun Sale-myymälään Ostoskärryrallin voittaneet kiersivät vauhdilla ympäri myymälää keräten kahdessa minuutissa niin paljon tuotteita kärryynsä kuin vaan suinkin ehtivät.
    107. Toimipaikkamme ovat aktiivisia sosiaalisessa mediassa ja jakavat siellä usein niin arkeaan kuin myös hyvää mieltä asiakkaille. Sale Toija oli esimerkiksi tehnyt hauskan juhannustervehdyksen asiakkailleen, jossa myyjät telttailivat myymälän ulkopuolella makkaraa paistellen.
    108. Joskus työpäivän aikana sattuu myös kommelluksia. Sale Suomusjärvellä kaasupullokaapin avain oli jäänyt epähuomiossa toisen myyjän taskuun työpäivän päätteeksi, mutta tämän huomattuaan hän pikaisesti hurautti takaisin kaupalle palauttamaan avaimet. Kaasua ostamaan tullut asiakas sai nauttia kahvista odotellessaan avainten palautusta.
    109. Myös SSO:n Prisma  parturi-kampaamoissa tehtiin pieniä hyviä tekoa. Halikon toimipaikka tarjosi paikallisille asunnottomille hiusten leikkuuta veloituksetta. Tämä lämminhenkinen hyvä teko sai aikaan paljon ilahtuneita asiakkaita.
    110. SSO:n Prisma parturi-kampaamossa Halikossa keksittiin myös hauska tapa ilahduttaa asiakkaita. Henkilökunta piilotti koristeltuja kiviä ympäri Salon seutua, ja niiden löytäjää odotti mukava yllätyslahja kiven palautuessa parturi-kampaamoon.
    111. Sympaattiset kuljetusrobotit aloittivat työskentelyn Sale Hiidensalmella Lohjalla joulukuussa. Ahkerat robot kuljettavat ostoksia asiakkaille parin kilometrin säteellä myymälästä.
    112. Prisma Halikon asiakkaat saivat ensimmäisenä SSO:n alueella käyttöönsä Prisman verkkokaupan myymälänoudon. Asiakas voi tilata tuotteen Prisman verkkokaupasta ja saada lokeronoudon jopa jo samalle päivälle.
    113. Tehdään yhdessä parempi paikka elää - tämä konkertisoitui juhlavuonna esimerkiksi joulukuussa, kun jaoimme yhteistyössä Vennerin kanssa ruokapaketin alueemme vähävaraisille perheille. Asiakasomistajat saivat vaikuttaa jaettavien pakettien määrään lunastamalla S-mobiilista löytyneen kupongin. Yksi kuponki - yksi ruokapaketti.
    114. Loppuvuodesta 2023 saimme kuulla iloisia uutisia, kun kerroimme avaavamme täysin uuden liiketoimintamallin Sinun Keittiön, joka tuottaa helppoa ja herkullista ravintolatasoista ruokaa. Maistuvia ruokatuotteita voi ostaa 24.1. alkaen Lohjan, Vihdin ja Nummelan alueen marketeista sekä Tytyristä löytyvästä Puodista.
    115. Meillä viihdytään - saimme Future Workplaces -sertifikaatin, joka jaettiin osoituksena yrityskulttuurin johtamisesta poikkeuksellisen hyvällä työntekijäymmärryksellä.
    116. Kauppakeskus Lohessa Lohjalla tehtiin tiivistä yhteistyötä Lohjan nuorisotyön kanssa järjestämällä mm. pop up nuokkareita kauppakeskuksen tiloissa.
    117. Toimistomme tilojen muutostöiden yhteydessä lahjoitimme työntekijöidemme kautta paljon erilaisia materiaaleja päiväkoteihin ja kouluihin hyödynnettäväksi askarteluissa ja leikeissä.
    118. Uusi liiketoimintamallimme Sinun Keittiö ilahdutti toimistotyöntekijöitämme toimittamalla runsaasti herkullisia maistiaisia tulevasta tuotevalikoimastaan konttoreillemme Saloon ja Lohjalle.
    119. Asiakkaamme lahjoittivat pullonpalautusrahoja lähes 65 tuhatta Ukrainaan. Pullojen palauttaja sai valita, ottaako kuitin itselleen vai lahjoittaako palautusrahat SPR:n kautta Ukrainaan.
    120. Aloitimme vuonna 2023 pilotin, jolla asiakkaita palkittiin myös kohdentamalla juuri sinulle sopivia S-mobiili-etuja oman ostokäyttäytymisesi perustellaan.