Original Sokos Hotel Rikala – jo 40 vuotta asiakkaiden onnellistamista Salon sydämessä


06.03.2025

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO:n Original Sokos Hotel Rikala viettää tänä vuonna 40-vuotisjuhliaan. Tunnelmallisesta maisemasta Salonjoen kupeesta löytyvä hotelli palvelee niin liikematkalaisia kuin lomailijoitakin tavoitteenaan onnistunut ja mieleen jäävä asiakaskokemus. Juhlavuonna on luvassa erilaisia tapahtumia, asiakkaiden ilahduttamisia ja mukavia hetkiä lämminhenkisessä keskustahotellissa.  

Vuonna 1985 avattu Rikala on alusta asti kuulunut Salon suosituimpiin hotelleihin tarjoten laadukkaan majoitusvaihtoehdon kaupungin keskustasta hyvien kulkuyhteyksien ääreltä. Hotellin 67 kpl, vuonna 2020 uudistettua huonetta tarjoavat hotellivieraille miellyttävän yöpymiskokemuksen harmonisessa tunnelmassa. Suositut, modernit kokoustilat täydentävät Rikalan palveluvalikoimaa, nostaen hotellin myös bisnesmatkalaisten ykkösmajoitusvaihtoehdoksi Salossa.  

Rikalassa pitkään työskennellyt hotellinjohtaja Jaana Johansson on nähnyt viime vuosikymmenien matkailualan nopean kehityksen aitiopaikalta.  

– Asiakkaiden kuluttajakäyttäytymisen muutos majoitusalalla on haastanut meitä kehittämään palvelujamme jatkuvasti ja esimerkiksi digitalisaation myötä olemme saaneet monta uutta mahdollisuutta kohdata asiakkaamme entistä paremmin, asiakkaiden tarpeet huomioiden, kertoo Johansson.   

Vahva palvelukulttuuri tähtää asiakkaan onnellistamiseen 

Sokos Hotels -ketjun lanseeraama asiakkaan onnellistaminen tarkoittaa muun muassa hotellivieraiden odotusten ylittämistä. Tässä onnistuminen vaatii henkilökunnalta tilannetajua, asiakkaiden kuuntelua, sekä asiakaspalvelua suurella sydämellä. Myös Rikalassa on panostettu asiakaskokemukseen- ja ymmärrykseen, mikä on näkynyt esimerkiksi asiakastyytyväisyystutkimuksen mittauksissa.  

– Olemme rakentaneet yhdessä henkilökunnan kanssa omaa palvelukulttuuriamme, joka on kaiken tekemisemme perusta. Meillä on vahva tekemisen meininki ja haluamme aidosti kuunnella asiakkaitamme. Ja se välittyy selvästi myös asiakkaillemme, siitä kertovat palvelu- ja tervetulokokemuksen mittauksen huikeat tulokset, sanoo Johansson iloisena.  

Green Key -merkki kertoo sitoutumisesta ympäristön hyvinvointiin  

Original Sokos Hotel Rikala noudattaa muiden Sokos Hotellien tavoin S-ryhmän vastuullisuusohjelmaa, jonka yhtenä tärkeimpänä tavoitteena on hiilinegatiivisuus oman toiminnan osalta vuoden 2025 loppuun mennessä. Kaikille Sokos Hotelleille on myös myönnetty kansainvälinen Green Key -sertifikaatti, joka edistää kestävää matkailua.  

40-vuotisjuhlia vietetään kivojen tempausten merkeissä 

Virallinen juhlapäivä Rikalalla on 8.maaliskuuta, mutta tasavuosia on tarkoitus juhlistaa pitkin vuotta erilaisten tapahtuminen ja tempausten merkeissä.  

– Meillä on kaikenlaista mukavaa suunniteltuna juhlavuodelle ja odotamme innoissamme, että pääsemme niitä toteuttamaan tiimini kanssa. Toivotamme kaikki sydämellisesti tervetulleiksi juhlistamaan upeaa Rikalaa kanssamme, Johansson sanoo.  

Original Sokos Hotel Rikalan juhlavuoden tapahtumista voit lukea esimerkiksi nettisivuiltamme sokoshotels.fi sekä Facebookista ja Instagramista. 

Lisätietoja: hotellinjohtaja Jaana Johansson p. 02 774 4100